عفو بین الملل خواستار آزادی فوری 'عبدالهادی الخواجه' از زندان رژیم بحرین شد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، این سازمان مستقر در لندن روز جمعه اعلام كرد: جان این مدافع برجسته حقوق بشر كه 50 روز است در اعتصاب غذا به سر می برد، در خطر است و باید فورا آزاد شود.

عبدالهادی الخواجه 52 ساله از اعضای سازمان غیردولتی 'فرانت لاین' در آوریل (فروردین-اردیبهشت) سال گذشته به دلیل شركت در اعتراضات ضددولتی در بحرین دستگیر و سپس توسط یك دادگاه نظامی به حبس ابد محكوم شد.

وی در جریان دستگیری و همچنین در زندان بشدت مورد شكنجه و آزار و اذیت قرار گرفته است.

'فیلیپ لوثر' مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین الملل تاكید كرد: مقامات بحرینی باید فورا و بدون قید و شرط عبدالهادی الخواجه را آزاد كنند.

وی گفت: مقامات بحرین وعده داده بودند افرادی را كه صرفا به دلیل استفاده از حقوق خود در زمینه آزادی بیان بازداشت كرده اند، آزاد كنند، اما ادامه بازداشت آقای الخواجه نشان می دهد كه آنها در اجرای این وعده خود جدیت ندارند.

'عفو بین الملل عبدالهادی الخواجه را زندانی وجدان می داند كه فقط به دلیل استفاده از حق خود برای آزادی بیان بازداشت شده است.'

عفو بین الملل تاكید كرد: آقای الخواجه هنگام حضور در اعتراضات ضددولتی هرگز خشونت ورزی نكرده و هیچ كس را نیز به استفاده از خشونت ترغیب نكرده است و مقامات دولتی نیز هیچ گونه شاهد و مدركی در این زمینه در دادگاه ارائه نكرده اند.

فعالان بحرینی بارها خواستار آزادی الخواجه شده اند. تظاهركنندگان روز دوشنبه گذشته با برگزاری یك اعتراض نشسته در یكی از بزرگراه های شهر منامه خواستار آزادی وی شدند ولی این معترضان بلافاصله با مداخله پلیس ضدشورش پراكنده شدند.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: